Zamierzenia

Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence.

Poznamy się nawzajem. Otoczymy szczególną opieką dzieci nowoprzyjęte.

W zabawie dydaktycznej „O kim mówię?” połączymy opis słowny

z odpowiednią osobą.

Przypomnimy sobie umowy dotyczące korzystania z kącików zainteresowań

w sali oraz ze sprzętu sportowego w ogrodzie.

W ćwiczeniu słuchowym będziemy rozpoznawać dźwięki z najbliższego otoczenia  np. zasuwanie krzesła, brzęk kluczy,…

W zabawie dydaktycznej „Zgadnij kto cię woła? ” rozpoznawanie głosów

kolegów i koleżanek.

Na podstawie opowiadania J. A. Hockuby „O tym, jak pluszowy zajączek szukał

przyjaciela” dowiemy się kogo możemy nazwać przyjacielem.

 

Kolory lata

Słuchając wiersza Cz. Janczarskiego „Piękne zwyczaje” zwrócimy uwagę na używanie zwrotów grzecznościowych. Poznamy kolor żółty w zabawach: „Dzień – Noc”,  „Gdzie jest żółty?”.

Będziemy rozwiązywać zagadki słowne o zielonych warzywach i owocach.

Poznamy kolor zielony w zabawach: „Tup szuka zielonych przedmiotów”,

„Jak to wygląda i jak to się je?”.

„Jaka farba da kolor niebieski” – przeprowadzimy doświadczenie z którego dowiemy się jakie kolory trzeba połączyć aby powstał kolor niebieski.

W zabawie dydaktycznej „Pływa nie tonie” – poznamy  jakie przedmioty pływają, a jakie się utrzymują na wodzie.
W zabawie matematycznej „Kolorowe rytmy” – ułożymy podane rytmy.

 

Aktywnie czas spędzamy i o zdrowie swoje dbamy

Uświadomimy sobie jakie korzyści daje nam aktywność ruchowa.

„Co dla zdrowia dobre jest?” –porozmawiamy na temat tego co jest zdrowe

i zalecane do spożywania, a które produkty są nie zdrowe i powinno się je ograniczać.

Będziemy uczestniczyć w różnych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym wykorzystując do tego różnorodny sprzęt i pomoce.

Mój wolny czas” -rozmowa na temat czasu spędzanego przed telewizorem, komputerem, na grach, ćwiczeniach, zabawach ruchowych, uświadomienie dzieciom korzyści płynących z podejmowania aktywności ruchowej. Wymyślanie przez dzieci różnych czynności i pokazywanie ich ruchem. Swobodne wypowiedzi dzieci – „Co by było, gdybyśmy tylko oglądali telewizję lub grali w gry komputerowe i nic innego nie robili? Jak można ciekawie spędzić czas ? Przyporządkowywanie ilustracji przedstawiających przybory i sprzęty sportowe do obrazków ,na których znajdują się sportowcy z brakującym elementem.   „Co dla zdrowia dobre jest?” –rozmowa z dziećmi na temat tego co jest zdrowe i zalecane do spożywania, a które produkty są nie zdrowe i powinno się je ograniczać. Słuchanie baśni „Spotkanie z Cukrową Czarownicą”. Zdrowe produkty na talerzu – zabawy dydaktyczne –klasyfikowanie ilustracji przedstawiających różne produkty żywnościowe na dwa zbiory. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.