Zamierzenia

Witajcie Kochani!

Znowu jesteśmy razem. Cieszymy się, że jesteście z nami. Dziękujemy za nadsyłanie wykonanych zadań. Miło widzieć zadowolenie i radość na waszych buziach. Świetnie sobie radzicie! Na następne rozwiązane zadania czekamy pod adresem zadaniagrupa1@gmail.com , aby umieścić je na naszej stronie w zakładce: 1grupa-wykonane zadania.

 Życzymy udanej zabawy!!! Pozdrawiamy.

 Panie: Ania i Danusia.

 

Tygodniowy plan realizacji podstawy programowej w grupie 1

1.06-5.06.2020

Podczas tych zabaw  Dziecko:

rozwija koncentrację i uwagę podczas słuchanych tekstów

dostrzega rolę przyjaciela w życiu

uczy się piosenek, rozwija słuch muzyczny

ćwiczy pamięć

przelicza, porównuje, stosuje liczebniki porządkowe

rozwija wyobraźnię

usprawnia małą i dużą motorykę

ćwiczy aparat mowy

dowiaduje się o swoich prawach

buduje więź z najbliższymi

czerpie radość i satysfakcję z wykonanych zadań

 

Dzień Dziecka

 

1.Posłuchaj opowiadania „Dzień Dziecka” Agnieszki Galicy.

 Dzień Dziecka to był bardzo wesoły dzień. Dzieci opowiadały sobie, co będą robiły po południu, gdy wrócą z przedszkola.

– Ja idę z mamą do kina! – cieszył się Franio.

 – A ja do kręgielni, z mamą i tatą – oznajmił Krzyś.

– Mnie mama obiecała domek dla lalki – chwaliła się Martysia.

 – Eeee tam, domek – powiedział Maciek. – Ja dostanę zjeżdżalnię dla samochodów.

– A nas, z mamą i tatą, zaprosiła babcia na ciasto truskawkowe! – zawołała Asia.

– Jak święto to święto! – powiedziała pani Paulina. – Dzień Dziecka mamy tylko raz w roku.

 – A w innym przedszkolu też jest Dzień Dziecka? – dopytywał Franio.

– Bo tam chodzi mój kolega.

 – Dzień Dziecka jest we wszystkich przedszkolach – mówiła pani – a także w szkołach. I powiem wam, że Dzień Dziecka jest po prostu na całym świecie.

– Na całym, calutkim świecie? – dopytywała zdziwiona Martynka.

– Oczywiście, wszędzie tam, gdzie są dzieci – oznajmiła  pani.

– Tak kiedyś ustalili dorośli. Ja też pamiętam o tym święcie i mam dla was niespodzianki. Zrobiło się cicho i wszystkie maluchy czekały, co też pani wyjmie z szufladki pod stołem.

– Proszę – powiedziała pani. – Dla każdego mam znaczek z magnesem do przyczepienia w domu na lodówce. Na znaczku jest uśmiechnięta buzia. Nawet dla jeża Julka mam też znaczek do przypięcia, też z wesołą buzią.

 Julek był bardo zadowolony i dumny ze swojego znaczka. Dzieci oglądały swoje uśmiechnięte znaczki i same uśmiechały się od ucha do ucha. A pani przyniosła wtedy jakiś wielki garnek z zakręconym wieczkiem.

 – Proszę bardzo – powiedziała – Mam tu termos, a w nim… Kto zgadnie? Proszę tylko jeść powoli, żeby nie przeziębić sobie gardła. Pani Paulina zaczęła wielką łyżką nakładać dzieciom na talerzyki porcje lodów.

– Ale pycha! – oblizywały się maluchy i nawet Julek też spróbował troszkę, choć jeże zazwyczaj lodów nie jedzą. Bo przecież Dzień Dziecka bez lodów obejść się nie może.

 

Jaki dzień świętowały  przedszkolaki? Co dzieci będą robiły, kiedy wrócą do domu z przedszkola? Jakie niespodzianki zrobiła im pani w przedszkolu? Czy tylko dzieci w przedszkolu obchodziły Dzień Dziecka?

 

2.Poproś mamę o przeczytanie wiersza „Przyjaciel” Marii Terlikowskiej.

 Jak miło misia wziąć do ręki!

 Jest taki ciepły, taki milutki

 Miś lubi wszystko, co i wy:

 śmieszne mruczanki, bajki, gry.

 A z kim wieczorem zasypiacie?

Z misiem, bo to wasz przyjaciel!

 

O kim jest mowa w wierszu? Dlaczego misiu jest przyjacielem? Co lubi miś ?A co ty lubisz? Jaka jest twoja ulubiona zabawa, zabawka, bajka i potrawa? Kto jest twoim ulubionym bohaterem z bajki czytanej bądź oglądanej?

A teraz  zamień się w rycerza. Gdy muzyka jest wolna poruszaj się jak dzielny rycerz. Gdy muzyka zmieni się na szybką zamień się w księżniczkę i biegnij na paluszkach. Zabawę można powtórzyć kilka razy. https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4 muzyka wolna- szybka

 

3.Posłuchaj na kanale Śpiewanki  https://www.youtube.com/watch?v=cIzzYbKbNkA piosenki „Zuzia, lalka nieduża”. Narysuj swoją ulubioną zabawkę!

4.Posłuchaj piosenki „Wszystkie dzieci nasze są” na kanale https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ  i zatańcz  taniec.  Podczas zwrotek możesz pokazywać  różne figury taneczne: obroty wokół własnej osi, machanie obydwiema rękami w górze, półobroty z rękami na biodrach, kołysanie na boki. Podczas refrenu  klaszcz rytmicznie i na koniec wykonaj gest „otwierania serca jak drzwi”. 

 

5.Gimnastyka z instrumentami https://www.youtube.com/watch?v=JWa9UQwRqNA . Posłuchaj jaki ruch wykonasz, kiedy zagrają instrumenty. PowodzeniaJ

 

6.Na pewno znasz wiele piosenek. Zabaw się z mamą i tatą w „Koncert życzeń” .

 

7.Posłuchaj wiersza „Chichotki” Barbary Nawolskiej i pokazuj odpowiednią liczbę palców.

 

Jeden mały Chichotek samotnie w piłkę gra,

Przyszedł drugi Chichotek i są Chichotki dwa.

Dwa małe Chichotki bawią się w groźne lwy,

Przyszedł jeszcze jeden i są Chichotki trzy.

Trzy małe Chichotki kręcą się na karuzeli,

Przyszedł jeszcze jeden i są Chichotki cztery.

Cztery małe Chichotki robią nagle bęc,

Przyszedł jeszcze jeden i jest Chichotków pięć.

Pięć małych Chichotków wybiega już na trawę,

Więc jeśli masz ochotę, to włącz się w tę zabawę.

 

 Narysuj kilka uśmiechniętych buziek różniących się wielkością. Uporządkuj je od najmniejszej do największej. Przeliczaj buźki, używając liczebników porządkowych; pierwsza, druga… Brawo!

 

8.Weź lusterko i spróbuj zrobić  różne śmieszne miny i pozy. A może będziesz naśladować minę, którą zrobi mama albo tata? Kto zrobił najśmieszniejszą minę?

9.Poproś mamę o włączenie kanału Śpiewające  Brzdące https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ  .Posłuchaj piosenki pt.” Jesteśmy dziećmi”. Czy twoje marzenia są takie same jak dzieci z piosenki? Zaśpiewaj refren razem z dziećmi.

 

10.Wyobraź sobie, że istnieje maszyna spełniająca wszystkie marzenia. Czego byś sobie życzył, gdybyś mógł skorzystać z takiej maszyny? Zastanów się jak mogłaby wyglądać taka maszyna? Przygotuj kartkę i narysuj na niej taką maszynę. Pochwal się swoją praca!

 

11.Posłuchaj wiersza pt.” Takie prawo mam!” Agnieszki Frączek.

 

 Jeśli chcę, to śpiewam sobie

 i z kartonów bęben robię,

 potem w bęben ten: bam, bam!

 Takie prawo mam!

 Jeśli chcę, to po cichutku

 tłum maluję krasnoludków,

 w tajemnicy, całkiem sam…

 Takie prawo mam.

 Jeśli chcę,

 to biegam z Frankiem,

 brykam z kotem, z psem i z Jankiem

 albo z Antkiem w berka gram.

Takie prawo mam!

Jeśli chcę, to pytań gradem

 Zasypuje cioć gromadę,

 bo chcę wszystko wiedzieć sam

 Takie prawo mam.

Raz wygrywam, raz przegrywam,

 lecz nikogo nie przezywam,

 nawet kota ani psa…

 Każdy prawa ma!

 

12.Odpowiedz tak lub nie:  Czy każdy ma prawo śpiewać? Czy każdy ma prawo grać na bębenku? Czy każdy ma prawo malować? Czy każdy ma prawo bawić się? Czy każdy ma prawo zadawać pytania?   Czy każdy ma prawo przezywać kolegów / koleżanki? Czy każdy ma swoje prawa? Zapytaj rodziców  co to są prawa dziecka.

 

13.Poproś mamę o włączenie melodii na kanale https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo i pobaw się w zabawę  „Śmieszne figurki” .Tańcz do muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuj się i rób śmieszne pozy. Staraj się stać w bezruchu do momentu, gdy znów zabrzmi muzyka. Dobrej zabawy.

 

14.Rób to co podpowiada tekst wiersza „Rączki do góry” według Marty Bogdanowicz.

 

 Rączki do góry, rączki do góry, nóżki prościutkie.                                             ( wysoko unieś ręce)

 A tak się bawią dzieci malutkie.                (połóż ręce na biodrach i podskakuj dookoła własnej osi)

 Piłeczki skaczą prosto do góry.                                                                             (podskakuj obunóż)

 A tak po niebie pływają chmury.        (podnieś ręce wysoko i kołysz nimi w jedną i w drugą stronę)

 Każdy się robi taki malutki.                                                                                          (zrób przysiad)

To, proszę państwa, są krasnoludki.  ’                              (unieś ręce nad głowę –zrób „czapeczkę”)

15.Obejrzyjcie filmik na kanale https://www.youtube.com/watch?v=Ke6ZQmPVAqo . Kot-O-Ciaki | Gotowanie Na Ekranie | Bajki dla dzieci | Epizod 25         Czy gotowanie jest proste? Czy Kot-O-Ciakom udała się ich potrawa? Na jakie śniadanie Kot-O-Ciaki podały przepis? Może spróbujesz go zrobić z mamą?

16.Czy potrafisz pokazać odpowiednim ruchem i  słowami dźwiękonaśladowczymi wierszyk? Powtórz go kilka razy. A może potrafisz go już powiedzieć z pamięci?

 

 W przedszkolu orkiestrę mamy

 i na instrumentach gramy:

Gram na trąbce: tru-tu-tu;

Na bębenku: tam-bam-bam;

Ja na f lecie: fiu-fiu-fiu;

Na grzechotkach: szur-szur-szur;

Na pianinie: pam-pam-pam;

Na talerzach: dzyń-dzyń-dzam.

Lecz uszu nie zatykamy,

kiedy wszyscy naraz gramy!

 

17.Przygotuj duży arkusz papieru. Poproś mamę lub tatę aby obrysowała twoją sylwetkę na papierze. Następnie podziel narysowaną postać na pół, rysując pionową linię. Po jednej stronie zaznacz radosną postać, a po drugiej smutną. Następnie spróbuj powiedzieć kiedy czujesz się smutny a kiedy wesoły. Poproś mamę o wytłumaczenie  po co jest „Dzień Dziecka” ?

18.Dokończ rozpoczęte zdania;
Jestem smutny, gdy …..
Czuję się szczęśliwy , ponieważ …..
Boję się, gdy …..
Jestem zły, ponieważ …..
Czuję się zadowolony, gdy …..
Jest mi wesoło, kiedy …..

 

19.Pokaż ruchem treść wiersza „Mały człowiek”.

 

Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają  i zataczają rękami  koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)

układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

 

20.A teraz spróbujcie zaśpiewać piosenkę pt.” My jesteśmy jagódki” i zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=uHToZTZimcs

21.Znajdź w domu balonik i spróbuj go nadmuchać. Co można zrobić aby stał się wesołym balonikiem? Tak! Można wyciąć z papieru oczy, nos, uśmiechniętą buzię i nakleić na balonik. Z włóczki lub bibuły możesz zrobić włosy. Dowiąż nitkę i zatańcz z balonikiem!
 Bal baloników https://www.youtube.com/watch?v=fgl3jHdD5g0

 

 

Witam was na kolejnej lekcji angielskiego

Good morning! Hello and how are you?

https://www.youtube.com/watch?v=CuI_p7a9VGs

Dziś zabawa z nowymi słówkami:

https://www.youtube.com/watch?v=LF3crlV28xA

Czas na przypomnienie słówek dotyczących  owadów , które może spotkasz na łące.

https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs

Przypomnij części ciała w innej niż zwykle  piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

Goodbye, see you soon

https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs

Niestety nie możemy nadal się spotkać .Myślę że te piosenki, które wam proponuję podobają wam się i wspólnie uda nam się je zaśpiewać. Wybierzemy ulubione tak jak na lekcji. Pozdrawiam  -Pani Ania.

 

Gimnastyka korekcyjna: