Dzień flagi
Przypomnimy sobie jak nazywa się nasz kraj. |Utrwalimy słowa i zaśpiewamy hymn Polski. Rozpoznamy na ilustracjach flagę Polski oraz godło Polski. Dowiemy się gdzie można zobaczyć godło Polski oraz flagę. Nauczymy się wiersza „Flaga” Pokolorujemy flagę zwracając uwagę na prawidłowe rozmieszczenie kolorów. Zachęcimy dzieci do wspólnego z rodzicami uczestnictwa w uroczystościach państwowych związanych z dniem 3maja.
Żabka i jej przyjaciele z zielonej łąki
Posłuchamy opowiadania M. Frączek „Co w trawie piszczy?” Będziemy oglądać ilustracje przedstawiające owady, które można zobaczyć na łące. Spróbujemy je nazwać , poćwiczymy nasz aparat mowy wydając odgłosy owadów nagrane na CD. Postaramy się nazwać mieszkańców łąki, o których dowiedzieliśmy się z opowiadania. Przyglądaniem się biedronce. Policzymy ile ma kropek. Nauczymy się wiersza „ Biedroneczka mała” zabawimy się w zabawę „Motyl do motylka”- odszukując właściwą parę. Nauczymy się piosenki „Raz dwa trzy skaczą żabki” Wykonamy pracę plastyczną „Mieszkańcy łąki”
Na ulicy
Po wysłuchaniu opowiadania nauczycielki pt. „Jak Grześ przechodził przez ulicę”, utrwalimy sobie podstawowe zasady obowiązujące na drodze. Podczas zabawy z wykorzystaniem wiersza D. Gellner „Światła sygnalizatora” utrwalimy nazwy kolorów, oraz znaczenie świateł na sygnalizatorze świetlnym. Z kasety magnetofonowej rozpoznawać będziemy odgłosy z ulicy. Nauczymy się na pamięć wierszyka W. Fabera pt. „Światła na skrzyżowaniu”. Wybierzemy się na przejście dla pieszych, aby w naturalnych sytuacjach wykorzystać wcześniej zdobyte wiadomości.
Dzień Mamy i Taty
Po wysłuchaniu wierszyka I. Suchorzewskiej „Mamo!” rozmawiać będziemy nt: „Za co kochamy nasze mamusie”. Odgadywać będziemy dźwięki z płyty CD nt.: „W domu”. Nauczymy się piosenki „Pomogę mamusi”, oraz poznamy wierszyki: H. Łochockiej „Święto taty” i J.Papuzińskiej „Mama”. Podczas uroczystości zorganizowanych w przedszkolu zaprezentujemy naszym ukochanym rodzicom przygotowany program artystyczny, oraz wręczymy wcześniej wykonane prezenty.