Zamierzenia

  • U lekarza

Poznanie  wiersza S. Jachowicza pt. „Chory kotek”  ilustracja wiersza obrazkami- rozmowa na temat pracy lekarza,  dzieci będą mogły opowiedzieć o swoich doświadczeniach z kontaktu z lekarzem.

W zabawie tematyczne „U lekarza”- używanie zwrotów grzecznościowych, opisywanie dolegliwości, zachęcanie i stymulowanie dzieci do mowy dialogowej.

Założenie w sali kącika lekarskiego i  zgromadzenie w nim  niezbędnych  akcesoriów i by  leczyć chore lalki i misie.

Nauka piosenki pt. „Witaminki” z repertuaru zespołu „Śpiewające brzdące”. Wzbogacenie wiadomości na temat roli witamin i ich wpływie na nasze życie i zdrowie. Zabawa dydaktyczna „Co jest zdrowe, a co nie?”- segregowanie produktów. Udział w „Dniu Witaminki”- degustacja, Quiz wiadomości, praca plastyczna, zagadki słowne i zabawy ruchowo – taneczne przy muzyce.

  • Wprowadzanie dzieci w świat pisma- zabawy czytelnicze

Zapisanie imion dzieci ( nazywanie kolejnych liter) i umieszczenie ich w różnych miejscach na sali. W zabawie „Deszczyk imion” – odszukiwanie swojej wizytówki. Zabawa zespołowa „Puste krzesełko”- odczytywanie imion swoich i kolegów z grupy.

 

  • Każdy przedszkolak to powie- czystość to zdrowie

Posłuchanie wiersza R. Pisarskiego „Tak czy nie?” –  rozmowa o własnych doświadczeniach   związanych z dbaniem o swój wygląd , odwołanie się do  treści wiersza. Rozwiązywanie zagadki słownych związanych z przedmiotami codziennej higieny. Wysłuchanie bajki ilustrowanej sylwetami : „Bolek i Lolek u dentysty”. W łazience -rozmowa na temat przyborów do mycia zębów: jak korzystać ze szczotki?, ile wody potrzeba do płukania zębów?, dlaczego woda musi być ciepła ?, do czego służy pasta ? ile potrzeba pasty do umycia zębów?, jaki ma smak?, konsystencję?, zapach?, kolor? Poznanie prawidłowej techniki mycia zębów. Rozpoczniemy systematyczne mycie zębów  codziennie po śniadaniu.

A w Krakowie mieszkał smok!

Poznanie wybranych legend Krakowa „O Smoku Wawelskim” oraz               „O  rycerzach zaklętych w gołębie”. – . Będziemy oglądać ilustracje smoków, odszukamy ilustrację przedstawiającą rzeźbę smoka wawelskiego. Porozmawiamy o przeżyciach związanych ze spacerem dzieci z rodzicami pod Smoczą Jamę.   Porównamy wygląd Smoka Wawelskiego z wyglądem Lodowego Smoka. Będziemy odszukiwać pośród ilustracji pary takich samych smoków. Nauczymy się  piosenki „Przyleciał ptaszek z Łobzowa”.