Zamierzenia

Witaj przedszkole

Po indywidualnym przywitaniu dzieci, rozmawiać będziemy o tym gdzie i jak spędziliśmy wakacje. Farbami plakatowymi namalujemy swoją ulubioną zabawkę.. We wspólnych zabawach przypomnimy sobie imiona koleżanek i kolegów. W zabawie słownej utworzymy zdrobnienia od podanych imion. Po wysłuchaniu opowiadania W. Chotomskiej „Trzymaj się Kamil”, zapoznamy się z usytuowaniem sali grupy II, utrwalimy sobie umowy dotyczące zachowania w przedszkolu. Nauczymy się piosenki „Podajmy sobie ręce”.     Po wysłuchaniu opowiadania J. A. Hockuby „O tym, jak pluszowy zajączek szukał  przyjaciela” porozmawiamy o tym ; kogo nazywamy przyjacielem.„Moja wizytówka” – będziemy rozpoznawać swoje wizytówki w zabawach:   „Deszcz wizytówek”, „Sprawdzanie obecności”, „Moje  krzesełko”.

 

Wakacyjne wspomnienia

Będziemy oglądać ilustracje przedstawiające różne regiony Polski, porozmawiamy na temat ;gdzie byliśmy na wakacjach i w jaki sposób je spędziliśmy? Oglądając nadmorskie skarby- muszle , rafy koralowe , kamienie, rozgwiazdy będziemy podziwić  ich  wygląd, kształt, fakturę. Posegregujemy do koszyków skarby, przeliczymy je. Urządzimy kącik morski, ustalimy zasady korzystania z niego. Namalujemy pędzlami gąbkowymi na kartkach morze. Tworzymy kompozycje z gotowych papierowych elementów na temat morskiej głębiny. Do zabaw wykorzystamy chustę animacyjną: „Wyprawa nad morze”, „Rybki”, „Namiot”, „Kto się schował”. Rozpoznamy za pomocą dotyku przedmioty, które ukryły się w „piasku”, zgadniemy jakie przedmioty zniknęły. Pobawimy się w zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem  tacek z piaskiem. Będziemy uczestniczyć w zabawie badawczej „Co pływa, a co nie?”.

 

Czy to już jesień?

Podczas spacerów wokół przedszkola będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie; zmieniający się kolor liści (żółty, czerwony, brązowy), niższą temperaturę powietrza i ludzi ubranych odpowiednio do warunków atmosferycznych. Ułożymy „Korale pani Jesieni” według podanego rytmu. Poznamy nazwy drzew: klon, dąb, kasztanowiec,… W kąciku przyrody zgromadzimy „Skarby Jesieni”: kasztany, żołędzie, jarzębinę, kolorowe liście,…Wykorzystamy liście do zabaw ruchowych i oddechowych.  Pomalujemy farbami plakatowymi przyniesione do przedszkola liście, odbijemy je na kartkach papieru (stemplowanie) tworząc „Suknię pani Jesieni”.