Zamierzenia

 

W marcu jak w garncu

Po wysłuchaniu wiersza I. Suchorzewskiej pt. „W marcu”,oraz „Marzec” rozmawiać będziemy na temat marcowej pogody i wytłumaczymy sobie znaczenie przysłowia: „W marcu jak w garncu”.  Po wysłuchaniu opowiadania L. Krzemienieckiej pt. „O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”, układać będziemy historyjkę obrazkową. Kredkami pastelowymi narysujemy pracę plastyczną pt. „Marcowa pogoda”. Nauczymy się „Marcowej piosenki”. Weźmiemy udział w zabawach logopedycznych z wykorzystaniem wierszyka J. Kulmowej „Wiosenny wierszyk”. Podczas spacerów w okolicach przedszkola obserwować będziemy zmiany zachodzące w przyrodzie. Założymy w sali zielony ogródek – zasiejemy owies i rzeżuchę, zasadzimy cebulę, pietruszkę i różne kwiaty.

 

Przyszła do nas wiosna                                                                                      

     Podczas spacerów będziemy obserwować budzącą się do życia przyrodę.W sali w zielonym kąciku przyrody postawimy w wazonach gałązki:kasztanowca, forsycji, leszczyny i drzew owocowych. Będziemy obserwować rozwój pąków na gałązkach, dotykać je, określać ich wygląd. Przypomnimy sobie, co potrzebne jest roślinom do wzrostu.Poznamy nazwy i wygląd pierwszych wiosennych kwiatów. Zwrócimy uwagę na to, że są one pod ochroną i nie wolno ich zrywać. Przypomnimy sobie nazwy ptaków które odlatują po skończonej zimie np. jemiołuszka, gil , oraz ptaków które przylatują do nas wiosną  np. szpak, skowronek (ptaki chronione). Pożegnamy zimę i powitamy wiosnę.

 

Poznajemy twórczość Jana Brzechwy

Po wysłuchaniu wierszy „Skarżypyta”, „Kłamczucha”, „Leń”, rozmawiać będziemy na temat swoich cech charakteru. W zabawie słownej „Przeciwieństwa” podawać będziemy wyrazy o przeciwnym znaczeniu. Po wysłuchaniu wiersza „Kwoka”, inscenizować będziemy sytuacje, w których należy stosować zwroty grzecznościowe. Nauczymy się piosenki „Kaczka-Dziwaczka”, oraz wiersza „ZOO”. Poznamy zabawę integracyjną „Stonoga”. Po wysłuchaniu wierszyka „Kłótnia rzek” będziemy mierzyć i porównywać długości wstążek. Do wykonanych z atramentu kleksów dorysujemy brakujące części i nadamy tytuły wykonanym pracom.