Zamierzenia

Witamy serdecznie i zapraszamy  wszystkich przedszkolaków z naszej grupy  na  spotkanie ze zwierzętami egzotycznymi, które zachwycają swoją siłą, mocą, kolorami i inteligencją.

 „Wyprawa do ZOO”

Tygodniowy plan realizacji podstawy programowej w grupie III

 12. 04. 2021r, – 17.04.2021r.

Podczas tych zabaw dziecko:

–  Wzbogaca swoją wiedzę na temat zwierząt egzotycznych

– Uważnie słucha piosenek i melodii i interpretuje je ruchem.

– Utrwala znajomość liter, podejmuje próby czytelnicze.

– Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną dłoni.

– Ćwiczy spostrzegawczość wzrokową i słuchową.

– Ćwiczy koncentrację uwagi.

– Rozwiązuje zagadki słuchowe i dźwiękowe.

–  Przelicza elementy i wykonuje proste działania matematyczne na konkretach.

– Rozwija wyobraźnię, kreatywność i jest twórcze w swoich działaniach.

– Ćwiczy artykulację i aparat mowy.

● Posłuchaj  piosenki pt. „Idziemy do Zoo” i zaśpiewaj. Możesz również zatańczyć.

● Co to znaczy słowo ZOO?  – Tak to Ogród Zoologiczny.

   A co to jest zoologia?  To nauka o …… oczywiście o zwierzętach.  Cała definicja mówi iż zoologia to nauka o zwierzętach ,  czyli wszystkich żywych  organizmach zdolnych do przemieszczania i odżywiania się.

● Uważnie oglądnij i posłuchaj zawartych w opowiadaniu informacji o egzotycznych zwierzętach, które możemy spotkać w Ogrodzie Zoologicznym.

Po oglądnięciu spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań:

  1. Które zwierzę ma tak długi język, że może nim umyć uszy?
  2. Jaki to dziki kot, który nie lubi pieszczot?
  3. Co to za zwierzę, które wykluwa się z jaj i może nie jeść i nie pić przez rok?
  4. Które zwierzę jest bardzo leniwe i żywi się pędami bambusa?
  5. Co to za ptak, który nie lata, ale potrafi bardzo szybko biegać?
  6. Wachlują  się wielkimi uszami i są  największymi lądowymi sakami.

Podziel nazwy zwierząt na sylaby i narysuj odpowiednią liczbę kropek w okienku.

Spróbuj odszukać i połączyć nogi zwierząt z ich głowami.

● W Ogrodzie Zoologicznym najczęściej zwierzęta są w klatkach, a my ludzie spacerujemy i je oglądamy. Ale są na świecie niezwykłe ogrody zoologiczne, w których to zwierzęta są na wolności, a ludzie są w klatkach dla swojego bezpieczeństwa. Oglądnij film o tych niezwykłych miejscach.

● Poproś  rodziców, aby przeczytali wam zagadki o zwierzętach egzotycznych, a Ty  spróbuj  odgadnąć jakie zwierzę  jest rozwiązaniem:

 Płowa grzywa z karku spływa,

dumna mina, groźna brew.

jak to zwierze się nazywa?

to jest właśnie groźny…..

Ma najdłuższą w świecie szyję

i w Afryce ciepłej żyje.

Wyższa niż najwyższa szafa ,

to brązowo – żółta ………

Wielkie zwierzę całkiem szare,

a przy paszczy ma kłów parę.

Długim nosem liście zrywa

i trąbieniem się odzywa.

Przy nim jest mały nawet koń

Bo to ………

Gdy zobaczysz ją w Zoo

robi ci się wesoło.

Skacze, broi, miny stroi,

ludzi wcale się nie boi.

Siedzi w klatce kolorowa

i powtarza różne słowa.

Choć to ptakom nie wypada,

ona ludzkim głosem gada.

Ile pasków? Kto to policzy?

Spotkasz ją w Zoo, w Afryce lub na ulicy.

Dumny dźwiga swe dwa garby,

Niczym dwa największe skarby.

I jest w bardzo złym humorze,

Że trzeciego mieć nie może.

Ciekawe, ile zagadek udało Ci się  rozwiązać. Myślę , że poszło świetnie . Brawo !

Narysuj drogę, którą wielbłąd dotrze do oazy.

Samodzielnie lub wspólnie z rodzicami rozwiąż krzyżówkę, a dowiesz się kto jeszcze mieszka w Zoo.

Następnie spróbuj zaprojektować plakat zapraszający dzieci do ZOO.

● Kto rozwiązał krzyżówkę, ten wie, że rozwiązaniem jest Goryl. Oglądnijcie krótka prezentację tych zwierząt.

Poproście rodziców, aby przeczytali wam kilka ciekawostek o gorylach:

– Goryle to największe z żyjących małp naczelnych, które uznane są za człowiekowate: są wyprostowane, są inteligentne, potrafią wytwarzać i używać narzędzi.

– Największy goryl na świecie ma wzrost wysokiego   mężczyzny  ( 183 cm.), a waży 225 kg .

– Pomimo swoje wielkości i groźnej miny jest zwierzęciem łagodnym i roślinożernym.

– Codziennie zjada około 20 kg pokarmu

– Kiedy goryl staje wyprostowany i bije się pięściami po piersiach to oznacza że czuje się zagrożony lub przeciwnie, że ma świetny humor i się bawi.

● Zadanie Gra matematyczna „Palma i małpy” Wydrukuj ilustracje palmy i sylwetki małp dużych i małych.

Układaj i rozwiązuj zadania, np. takie….

– Na palmie siedziały cztery  małpy duże, po chwili wdrapały się trzy małe małpki . Ile razem było małp na drzewie?

– Na palmie siedziało siedem małych małpek, ale przyszła duża małpa i trzy małe małpki uciekły. Ile małpek zostało na palmie?

 Wytnij z dołu kartki fragmenty i połącz w całość sylwet zwierząt.

– poćwicz  razem ze zwierzętami .

● Posłuchaj odgłosów jakie wydają zwierzęta , spróbuj  je rozpoznać tylko po dźwięku: Pomogą Ci w tej zabawie filmy:

https://pm125lodz.wikom.pl/uploads/5dc9d95b7677c/newses/179/content//Zwierzeta%20afrykanskie_malpy_lwy_slonie_antylopy.mp3

●  Praca plastyczna „Zwierzęta”. Zachęcam Cię do wykonania krokodyla z rolek po papierze , żyrafy z odbitej ręki, pandy i papugi z papierowych talerzyków.

Oglądnij zdjęcia, które pomogą w wykonaniu zadania:

● Afrykański masażyk pleców. Poproś  mamę, tatę, siostrę lub brata, jedno z was rysuje po plecach zgodnie z treścią wiersza, a potem zamiana ról.

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze  ( rysowanie kół )

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( rysowanie dwóch małych kółek)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie  ( wędrujemy pięściami )

Przy palmie siedzi małpa, po głowie się drapie ( drapanie palcami)

Trzymam się mocno taty, bo biegną wielkie żyrafy ( stukanie palcami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła ( rysowanie chmur)

Cała nasza rodzinka w namiocie się skryła ( rysowanie trójkąta)

● Pobaw się teraz słowami, szukając słów opisujących zwierzęta :

  – Groźny jak   ………..

  – Garbaty jak…………

  – Ciężki jak………….

  – Powolny jak………..

  – Zwinny jak…………

  – Syczący jak……….

  – Kolorowy jak……..

  – Silny jak ………….

Lew to król zwierząt . Narysuj po śladzie koronę i grzywę- symbol jego władzy. Zacznij od kropki i staraj się nie odrywać ręki.

Pokoloruj pola z trójkątami na szaro. Zobacz co powstanie. W nagrodę piosenka …..

Znajdź w każdym rzędzie zwierzę, które nie pasuje do pozostałych i otocz je pętlą.

postaraj się starannie pokolorować obrazek.

Życzymy udanej zabawy ! Swoje prace i zdjęcia przysyłajcie na adres:

kontaktszczerbatek@gmail.com

A zdjęcia swoje i kolegów możecie oglądać w galerii na stronie przedszkola w zakładce:  3 grupa – wykonane zadania

Wasze panie : Iwonka i Dorotka

Język angielski

1. Piosenka na przywitanie:

How are you? – Co u Ciebie słychać?

I’m good. – U mnie w porządku.

I’m great. – U mnie świetnie.

I’m wonderful! – U mnie fantastycznie!

I’m tired. – Jestem zmęczony.

I’m hungry. – Jestem głodny.

I’m not so good. – U mnie nie za dobrze.

2. Podsumowanie tematu: Healthy food – zdrowe jedzenie.

Piosenka:

Zabawa w sklep: dziecko idzie na zakupy do sklepu, opiekunowie są produktami na

sklepowych półkach, dziecko wybiera co chce kupić, na koniec produkty przedstawiają

się mówiąc np. “I’m a banana.”

Drogie przedszkolaki uczęszczające na KATECHEZĘ!!!

Trzeciego dnia po śmierci, wczesnym rankiem Pan Jezus zmartwychwstał..

Poproś mamę lub tatę, aby włączyli Ci film „Zmartwychwstanie Jezusa ”:

  – Porozmawiaj z rodzicami na temat filmu.

 Bardzo się cieszymy, że Jezus nie został na zawsze w grobie, tylko zmartwych-wstał i żyje. Dziś chcę żebyś nauczył się piosenki, którą możesz wyrazić swoją radość i wdzięczność dla Jezusa za Jego zmartwychwstanie:   

Nie ma Go tu, wstał!

Zapraszam do pokolorowania kolorowanki;

                          Serdecznie pozdrawiam pani Marysia

Gimnastyka korekcyjna: