Zamierzenia

Miasto w którym mieszkam – Kraków

Weźmiemy udział w zajęciach edukacyjnych pt. „Legendy krakowskie” w Domu Jana Matejki. Podczas spaceru zwrócimy uwagę na wyjątkowość krakowskich uliczek. Oglądać będziemy albumy o Krakowie, nazywać charakterystyczne miejsca i budowle. Stworzymy własny „Album o Krakowie” z wykorzystaniem przyniesionych pocztówek, dobierzemy podpisy do ilustracji (Sukiennice, Kościół Mariacki, Wawel, Brama Floriańska, Barbakan, Smok Wawelski, Lajkonik). Nauczymy się piosenki pt. „Któż wypowie twoje piękno” Sprawdzimy zdobyte wiadomości na temat Krakowa w grze ścigance „Spacer po Krakowie” z podziałem na drużyny.

Wielcy Krakowianie 

Jan Paweł IIPodczas oglądania ilustracji przedstawiających Karola Wojtyłę w różnych etapach jego życia, przypomnimy sobie najważniejsze fakty z jego życia. Nauczymy się góralskiej piosenki „Owieczki”, oraz przypomnimy sobie ulubioną pieśń Papieża – „Barkę”. Odszukamy spośród innych Herb Papieski. Plasteliną namalujemy „Kwiaty dla Papieża”.

Jan Matejko Po wysłuchaniu wierszyka „W pracowni Mistrza Jana”, zapoznamy się z faktami z życia artysty, obejrzymy reprodukcje jego obrazów. Po wysłuchaniu „Bajki o żółtej kredce” A. Galicy, eksperymentować będziemy z kolorami farb. Wyróżnimy barwy podstawowe i stworzymy z nich barwy pochodne. Do fragmentu obrazu J. Matejki domalujemy resztę według własnego pomysłu i efekty porównamy do oryginału.

Królowa Jadwiga  Po wysłuchaniu „Legendy o Stopce Królowej Jadwigi” zapoznamy się z życiorysem Św. Jadwigi.. Podczas oglądania ilustracji Zamku na Wzgórzu Wawelskim, dowiemy się jak wyglądało życie na dworze królewskim. Zorganizujemy na sali Turniej Rycerski, w którym sprawdzimy swoje umiejętności z różnych dziedzin

Nadeszła jesień

Spacerując plantami  oglądać będziemy kolory jesieni, obserwować drzewa i krzewy rosnące w parku, spróbujemy je nazwać (kasztanowiec, klon, jarzębina)podzielimy je na iglaste i liściaste, zwrócimy uwagę na różnice w wyglądzie liści, wyjaśnimy sobie dlaczego iglaste nie tracą igieł na zimę. Zaobserwujemy jak zachowują się ptaki, porównamy ich wygląd, posłuchamy wydawanych przez nie odgłosów. Poszukamy najmniejszego i największego liścia. Ułożymy różne kompozycje z przyniesionych liści. Pobawimy się kasztanami-wielozmysłowe poznanie. Uczestniczyć będziemy w ćwiczeniach logorytmicznych z wykorzystaniem liści. Poznamy opowiadanie D. Niewoli ,,O tym jak Kasia na panią Jesień czekała”. Ułożymy z liści ,,Szal dla Jesieni”. Poznamy piosenkę ,,Jesień”.

Jesień w sadzie i w ogrodzie

Pójdziemy na pobliski plac targowy w celu obserwacji owoców. Zakupimy jabłka, gruszki, śliwki. Zaobserwujemy jak wygląda praca ekspedientki oraz jakich przedmiotów potrzebuje w swojej pracy.  W zabawie ,,Kosz z owocami” rozpoznawać, nazywać będziemy owoce, które się w nim znajdują. Posegregujemy według rodzajów, porównamy ich wielkość, kształt, kolorystykę. Policzymy owoce i umieścimy w kąciku przyrody. Posłuchamy wiersza D. Gellner ,,Pod drzewami”. Rozwijać będziemy sprawność manualną w zabawie ,,Czyja skórka jest najdłuższa?” Rozwiążemy zagadki słuchowe o przetworach z jabłek wg  M. Przewoźnika. Poznamy piosenkę ..Polka prawdziwa”