Zamierzenia

Tygodniowy plan realizacji podstawy programowej  w grupie IV na okres: 12.04.2021 r. – 18.04.2021 r.

Witajcie Kochani!

Bardzo dziękujemy za wszystkie przysłane przez Was zdjęcia. Przed nami kolejny tydzień zajęć we własnych domach. Z myślą o Was przygotowałyśmy nowe propozycje zabaw. Wykonajcie zadania i prześlijcie zdjęcia na adres kontaktpinokio@gmail.com , a my umieścimy je na naszej stronie w zakładce: 4 grupa-wykonane zadania

Życzymy udanej zabawy!!! Pozdrawiamy.

Panie: Angelika i Marysia

Nasze marzenia o lataniu

Drodzy Rodzice !

Podczas tych zabaw Wasze Dziecko:

– zapozna się z ciekawostkami na temat ludzkich prób latania w dawnych wiekach

– utrwali podstawowe pojęcia takie jak: planety, układ słoneczny, orbita, rakieta,
– potrafi wymienić nazwy planet
– wysłucha z zaciekawieniem informacji o kosmosie

– rozwija twórcze myślenie

– wykonuje proste doświadczenia;

-rozwija percepcję wzrokową

-uważnie słucha piosenki, potrafi swobodnie interpretować muzykę ruchem

– utrwala nazwy liter

– ćwiczy logiczne myślenie

-wykonuje wycinanki z papieru, samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną

-chętnie podejmuje aktywność fizyczną,

-przelicza elementy,

  1. Poproś mamę lub tatę, żeby włączyli Ci mit o Dedalu i Ikarze

Odpowiedz na pytania:

– Jak nazywał się król, który rządził grecką wyspą Kretą?

– Jakie zwierzę podarował mu bóg mórz – Posejdon?

– Jak oszukał bogów Minos?

– Jaką karę zesłała na króla bogini miłości – Afrodyta?

– Jak nazywał się pół człowiek – pół byk?

– Kogo król Minos poprosił o pomoc w uwięzieniu Minotaurusa?

– Jaki sposób wymyślił Dedal?

– Jak Dedal postanowił wydostać się z wyspy?

– Jaką przestrogę dał ojciec Ikarowi przed podróżą?

– Jak skończyła się wyprawa Dedala i Ikara?

2. Pomóż Tezeuszowi wyjść z labiryntu

  • 3. „Po nitce do kłębka” ‒ Poproś mamę lub tatę, żeby ułożyli na podłodze linię- drogę, wykorzystując sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.. Powinna ona prowadzić po całym mieszkaniu i  mieć wiele zakrętów. Przejdź po linie stopa za stopą. (możesz liczyć: Ile tip-topów mierzy Twoja droga)
  • 4.Obejrzyj obraz Pietera Bruegela (starszego)  pt.: „Pejzaż z upadkiem Ikara”

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/Bruegel%2C_Pieter_de_Oude_-_De_val_van_icarus_-_hi_res.jpg

Wskaż na obrazie:

– Rolnika orzącego pole,

– Pasterza z owcami

– Rybaka zarzucającego sieci

– A czy potrafisz odszukać Ikara ??? (podpowiedź: Jego nogi widać  w prawym dolnym rogu obrazu)

5.Poproś rodziców o włączenie wierszyka Juliana Tuwima: „Dyzio Marzyciel”

Opowiedz, jakie są Twoje marzenia – dokończ zdanie: „Marzę o tym, żeby…” Zastanów się i porozmawiaj z rodzicami, co można zrobić, żeby Twoje marzenia się spełniły?

6. – Wybierz i pokoloruj tylko pojazdy latające, policz ile ich jest, a liczbę zapisz w lewym dolnym rogu kartki

7. – Obejrzyj film „Byli sobie wynalazcy” i poznaj historię lotnictwa

Jakie maszyny latające zapamiętałeś z filmu? (między innymi: balon, gondola, passarola, helikopter, samolot …)

8. Chciałbyś wykonać naprawdę długo latający samolot metodą orgiami?? Obejrzyj film i postępuj według instrukcji

9. – A teraz : latające piórko –  kilka ćwiczeń oddechowych, do których możesz zaprosić wszystkich domowników

  1. Nie spadnij!
    Celem zabawy jest utrzymanie piórka w powietrzu tak długo, jak tylko się da! Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę dmuchnięć czy głębokość wdechu. Pamiętaj, że im wyżej piórko się wzniesie, tym mniej się napracujesz!
  2. Nie spadnij – duo.
    Wersja gry, do której będzie potrzebny towarzysz. Zabawa przypomina trochę grę w badmintona, lecz zamiast paletek gramy… powietrzem! Główną zasadą jest naprzemienność: raz jedna osoba, raz druga dmucha na spadające piórko. Ta osoba, której nie uda się “podbić” piórka, traci punkt.
  3. Piórko – rakieta

 Wyobraź sobie, że piórko jest rakietą, która musi wystartować z Księżyca. Startuje w różnych kierunkach i z różnych miejsc. Dziecko postępuje zgodnie z instrukcjami dorosłego: Połóż rakietę na nosie, rakieta leci do góry; Połóż rakietę na brodzie, rakieta leci w dół; Połóż rakietę na policzku, rakieta leci w lewo/prawo.

  • Zdmuchiwanie piórek  z różnych części ciała.
    Zdmuchiwanie piórka, które “przypadkiem” ulokowały się na głowie, ramionach, pleckach. Przy okazji dzieci mogą nazywać części ciała.
  • Uciekające piórko.
    Przygotuj do tej zabawy pudełka różnych rozmiarów. Umieść piórko w największym pudełku. Zadaniem dziecka jest takie kontrolowanie oddechu, aby piórko przemieszczało się wzdłuż ścianek pudełka, lecz nie wyskoczyło poza nie. 

10. Obejrzyj film i poproś mamę lub tatę o przeprowadzenie z Tobą kilku eksperymentów z wykorzystaniem balonów

Bardzo chciałybyśmy zobaczyć, jak świetnie przy tym się bawisz – prosimy o przysyłanie zdjęć na adres: kontaktpinokio@gmail.com, a my zamieścimy je na stronie przedszkola.

11. Zapraszamy Cię teraz na lot rakietą: Posłuchaj piosenki o Układzie Słonecznym

Odpowiedz:

– Ile planet jest w Układzie Słonecznym

– Potrafisz wymienić ich nazwy?

12.Wytnij planety i naklej na orbitach w odpowiedniej kolejności

13. Jeśli chcesz poznać kilka fascynujących fakt ów dotyczących kosmosu odwiedź te strony:

14. A czy wiesz dlaczego na Ziemi występuje dzień i noc?? Obejrzyj film:

15. Poproś mamę lub tatę, żeby przeprowadzili z Tobą prosty  eksperyment, dzięki któremu przekonasz się dlaczego tak się dzieje.


Potrzebne Ci będą: jabłko, patyczek do szaszłyków, latarka

  • Przebijcie jabłko patyczkiem, to będzie Ziemia, patyczek wyznaczy jej oś.
  •  Zaciemnijcie pokój i włączcie latarkę – to będzie Słońce.
  •  Ustawcie latarkę tak, aby jej światło padało na jabłko. Obserwujcie co się dzieje, gdy obracacie „Ziemię” wokół jej osi. Gdzie pada światło?
    Światło pada zawsze tylko na jedna stronę jabłka, druga pozostaje w cieniu. Światło rozchodzi się w linii prostej, nie może „zawinąć się” wokół napotkanego przedmiotu ani go opłynąć jak woda. Dlatego na Ziemi mamy dzień i noc. Kiedy słońce oświetla tę półkulę, na której mieszkamy, mamy dzień, a ponieważ Ziemia obraca się wokół własnej osi (jak jabłko wokół patyczka), po około 12 godzinach nadchodzi noc. Wtedy znajdujemy się na tej zacienionej stronie. Obrót Ziemi wokół osi trwa 24 godziny czyli dobę. 

16. Jeśli chcesz wykonać swój własny kosmos zapraszam do obejrzenia filmu

Zdjęcia z wykonanymi pracami przyślij na adres: kontaktpinokio@gmail.com

Możesz w trakcie pracy posłuchać „Sonaty księżycowej” Ludwiga van Beethovena

17. Jak myślisz – czy Marsjanie istnieją?, poproś dorosłych o włączenie filmu:

18. Odszyfruj wiadomość od kosmitów wykorzystując „Marsjański alfabet”

19. Jak Ty wyobrażasz sobie takiego ufoludka 😉  ‒ przygotuj niepotrzebne opakowania po dowolnych produktach, np. pudełka, kubeczki, tacki. Zbuduj z nich kosmiczne stworki . Do połączenia, oklejania papierem kolorowym, paskami pociętych gazet możesz wykorzystać samodzielnie przygotowany klej z mąki (przepis poniżej). Po wyschnięciu pracy pomaluj je farbami.

Przepis na klej z mąki:

Do garnka wlej pół szklanki zimnej wody, dodaj jedną czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej, jedną czubatą łyżkę mąki pszennej i łyżeczkę soli. Całość mieszaj, aby nie było grudek, a następnie poproś dorosłą osobę o dolanie szklanki wrzątku, cały czas mieszaj. Po ostudzeniu klej jest gotowy.

I jeszcze kilka kosmicznych zadań:

Język angielski

12.04.2021

1. Piosenka na przywitanie:

How are you? – Co u Ciebie słychać?

I’m good. – U mnie w porządku.

I’m great. – U mnie świetnie.

I’m wonderful! – U mnie fantastycznie!

I’m tired. – Jestem zmęczony.

I’m hungry. – Jestem głodny.

I’m not so good. – U mnie nie za dobrze.

2. Powtórzenie tematu: Healthy food – zdrowe jedzenie.

Piosenka:

Do you like broccoli? – Czy lubisz brokuły?

Do you like ice cream? – Czy lubisz lody?

Do you like donuts? – Czy lubisz pączki?

Do you like juice? – Czy lubisz sok?

Do you like popcorn? – Czy lubisz popcorn?

Do you like pizza? – Czy lubisz pizzę?

Do you like bananas? – Czy lubisz banany?

Do you like soup? – Czy lubisz zupę?

Do you like broccoli ice cream? – Czy lubisz lody brokułowe?

Do you like donut juice? – Czy lubisz sok z pączków?

Do you like popcorn pizza? – Czy lubisz popcornową pizzę?

Do you like banana soup? – Czy lubisz zupę bananową?

Yes, I do. / No, I don’t. – Tak, lubię. / Nie, nie lubię.

13 kwietnia 2021r. (wtorek)

1. Piosenka na przywitanie:

How are you? – Co u Ciebie słychać?

I’m good. – U mnie w porządku.

I’m great. – U mnie świetnie.

I’m wonderful! – U mnie fantastycznie!

I’m tired. – Jestem zmęczony.

I’m hungry. – Jestem głodny.

I’m not so good. – U mnie nie za dobrze.

2. Podsumowanie tematu: Healthy food – zdrowe jedzenie.

Powtórzenia słownictwa z poprzednich zajęć.

Zabawa w “Kalambury”: opiekun czyta słowa po angielsku, dziecko odpowiada po polsku co to za warzywo lub owoc.

Drogie przedszkolaki uczęszczające na KATECHEZĘ!!!

Trzeciego dnia po śmierci, wczesnym rankiem Pan Jezus zmartwychwstał..

Poproś mamę lub tatę, aby włączyli Ci film „Zmartwychwstanie Jezusa ”:

  – Porozmawiaj z rodzicami na temat filmu.

 Bardzo się cieszymy, że Jezus nie został na zawsze w grobie, tylko zmartwych-wstał i żyje. Dziś chcę żebyś nauczył się piosenki, którą możesz wyrazić swoją radość i wdzięczność dla Jezusa za Jego zmartwychwstanie:   

Nie ma Go tu, wstał!

Zapraszam do pokolorowania kolorowanki;

                          Serdecznie pozdrawiam pani Marysia

Gimnastyka korekcyjna: