Zamierzenia

Znów w przedszkolu

Wzajemnie poznajemy się i nawiązujemy kontakty w zabawach integrujących grupę. Wyszukujemy swoje imię spośród innych w zabawie z wizytówkami. Wybieramy pierwszych dyżurnych, ustalamy zakres obowiązków – wprowadzenie tablicy dyżurnych .Co wiemy o sobie?- rozmawiamy jakie mamy zainteresowania, potrzeby, szanujemy potrzeby innych, jakie są nasze ulubione potrawy, kolor czy zabawka,  szanujemy wytwory prac. Słuchamy fragmentów książki G. Kasdepke „Bon czy ton” savoir- vivre. Rozmawiamy na temat zachowania się na podstawie treści opowiadań. Tworzymy wspólnie kodeks dotyczący przestrzegania norm wspólnej zabawy oraz zachowania- formy grzecznościowe. Zawieszamy go w widocznym miejscu na sali.. W zabawach ortofonicznych z wykorzystaniem zabawek oraz nagrań z kasety „Dźwięki wokół nas” doskonalimy narządy mowy na zgłoskach. Gromadzimy lusterka do zabaw logopedycznych. Rozwijamy zdolności skupienia uwagi na gestach i mimice drugiej osoby, odczytujemy komunikaty przy pomocy wyrazu, miny, wymieniamy serdeczne gesty i słowa podczas zabaw matematycznych wg scenariusza Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej z wykorzystaniem lusterek.

W naszym mieście

Rozmawiamy na temat budynków w naszym mieście. Wyjaśniamy powiedzenia: Tam dom twój, gdzie serce twoje. Podajemy swój adres w zabawie dydaktycznej. Uświadomienie , dlaczego trzeba znać swój adres i komu można go podać.„Na ulicy” – zagadki słuchowe.„Nasza miejscowość” – zabawa dydaktyczna; rozmawiamy na temat swojej miejscowości, co ciekawego można zobaczyć? tworzymy mapę. Budujemy makiety ulicy z klocków różnego rodzaju. Spacer do najbliższego skrzyżowania ulic – zwrócenie uwagi na znaki drogowe. Nauka piosenki-Hej na krakowskim rynku. Opowieść o smoku na podstawie tekstów; Cz. Janczarski „O smoku wawelskim”, Świrczyńska „Jak Krak zbudował Kraków” .Zabawa słowna-, co możemy zrobić, żeby smok przestał być groźny, ale tak, aby nie zrobić mu krzywdy. Działania na mapie – zaznaczenie Krakowa. Wyjazd do Muzeum Narodowego na warsztaty o Wyspiańskim.

Wspomnienia z wakacji – zamierzenia

Oglądamy ilustracje przedstawiającej różne regiony Polski, rozmawiamy na temat ;gdzie byliśmy na wakacjach i w jaki sposób je spędziliśmy? Oglądamy nadmorskie skarby- muszle , rafy koralowe , kamienie, rozgwiazdy. Podziwiamy ich  wygląd, kształt, fakturę, segregujemy do koszyków, przeliczamy. Urządzamy kącik morski ustalamy zasady korzystania z niego. Malujemy gąbkami na dużych powierzchniach papieru, szukamy odcieni koloru niebieskiego i zielonego , nazywamy je. Tworzymy kompozycje z gotowych papierowych elementów na temat morskiej głębiny. Bawimy się chustą animacyjną w zabawy takie jak -Wyprawa nad morze, Rybki, Namiot, Kto się schował. Rozpoznajemy dotykiem przedmioty, które ukryły się w „piasku”, zgadujemy jakie przedmioty zniknęły. Bawimy się w zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem  tacek z piaskiem.