Zamierzenia

Jesteśmy Europejczykami

Przypomnienie skąd wzięła się nazwa Europa? Przypomnienie położenia Europy na mapie , globusie, położenie Polski w Europie oraz z  nazwami państw europejskich. Zabawa dydaktyczna ”Polska leży w Europie”-odczytywanie nazw państw i dopasowywanie flag. Co to jest Unia Europejska? Co to jest Unia Europejska? Śpiewanie  hymnu Unii Europejskiej „Oda do radości”. Zaśpiewanie w odpowiedniej postawie. Zabawa-Podróż pociągiem po Europie . Zaproszenie postaci z bajek do Warszawy stolicy Polski. Zaśpiewanie Hymnu Państwowego  w odpowiedniej postawie . Zaproszenie do Polski Krecika z Czech, Misia Colargola z Francji, Kubusia Puchatka z Wielkiej Brytanii i Smerfetkę z Belgii ,z Niemiec Pszczólkę Maję, Firlandii  Muminka poprzez fragmenty bajek.

 

Bawimy się wierszami Ludwika Jerzego Kerna

Dowiemy się kim był Ludwik Jerzy Kern ? Dlaczego poznajemy jego ?Co pisał dla dzieci? Na jakich utworach powstały dobranocki? Poznajemy na podstawie wybranych fragmentów słynną książkę „Ferdynand Wspaniały”. Kto był inspiracją do napisania jej? . Poznajemy wybrane wierszyki z jego twórczości. Oglądamy zgromadzone książki napisane przez autora. Robimy książeczkę z wybranymi wierszami oraz ilustracje do niej stworzone przez nas. Przygotowujemy wiersze z podziałem na role na przedstawienie.

 

Mama i tata

Rozmawiamy na temat rodziny i różnych zawodów wykonywanych przez rodziców. Zastanawiamy się , jak możemy pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Rozwiązujemy zagadki na temat urządzeń domowych i czytamy ich nazwy. Rysujemy portrety swoich najbliższych. Przygotowujemy uroczystość  z okazji święta Mamy i Taty- uczymy się wierszy( L.J Kern- „Żyrafa u fotografa”, „Tygrys”) , piosenek „Walczyk dla mamy”, „Dobrze z tatą iść”, „Afrykańska piosenka” , tańców. Robimy prezenty dla rodziców.

 

Moje zwierzątko

Rozmawiamy na temat zwierząt, jakie hodujemy w domu lub jakie chcielibyśmy mieć. Opowiadamy o zabawach ze swoimi ulubieńcami. Udajemy zwierzątka podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych i muzycznych. Dokonujemy analizy i syntezy słuchowej  nazw zwierząt. Gromadzimy informacje na temat zwierząt egzotycznych i tworzymy „kącik zoologiczny”. Rozmawiamy na temat zagrożeń związanych ze spotkaniem z nieznajomym zwierzęciem i odpowiednim zachowaniem w takich sytuacjach.